Fullt upp

Idag har varit en hektisk dag som började i sorgens tecken 😢 Världens bästa materialare inom ishockeyn, Roggan somnade in under natten till torsdagen. Jag hann hälsa på honom en sista gång under onsdags eftermiddagen ute på Löwenströmska sjukhuset och åkte därifrån för att titta på hans älskade AIK som mötte Almtuna IS på Hovet. Sa det till honom trots att han inte var vaken att jag skulle åka och kolla så att hans killar skötte sig, för hans skull. Och det gjorde dom till slut. De vände underläge till seger efter mycket om och men. En kämpainsats utförd på Hovet samtidigt som Roggan kämpade på i hans sista match mot cancern ute på "Lövet".

 

Min goa vän och fd. kollega Marita fanns självklart där när han somnade in och hon har alltid funnits där för Roggan. Jag saknar Marita som kollega på kontoret, inget är sig likt där sen du fick sluta 😔 Min goa vän som finns där för allt och alla ❤️ Finns här för dig nu, i din svåra stund!!

 

Jag kommer att sakna den buffliga men genomgoa och omtänksamma Roggan. Han sa vad han tyckte & tänkte vilket inte passade alla men vi fick en go kontakt redan från början. Det är nog inte alla som har haft Roggan hemma hos sig som blomvakt medans dom varit på exempelvis ett hockey-VM ❤️ Men det hade jag 1992 då jag så gott som bodde på Hovet/Globen till och från i nåt år lr 2 pga hockeyn 😊 Då tog jag alltid bygghissen upp till Roggans "kontor" efter att jag varit värdinna på Hammarbys matcher på Hovet eller under annan ledig tid då jag hade vägarna förbi Hovet/Globen då jag bodde i Årsta på den tiden och jobbade ett stenkast därifrån.

 

 
Hann med en hel del under dagen annars och det känns bra, nu efteråt att ha haft fullt upp att göra, just idag!!

Varit hos favoritfrissan Mia, skrivit på papprena & sålt pappas lägenhet ute i "Sumpan". Sen hann jag med att fixa till mina slitna, fula naglar också innan det var dags att bege sig hemåt igen. Gissar att jag kommer att somna ovaggad ikväll/snart 😴

 

 
Godnatt & sovgott!! 💤
 
AIK Hockey - Ishockey - Materialare - Sorg - Vänskap
mona sörensen

Mycket sorg i ditt liv....kramar om dej,älskar dej!

Svar: Ja nu får det vara nog!! Ältar dig oxå, i massor 😘❤️
Yvonne