Gamla godingar

Sitter och lyssnar på gamla härliga låtar från när lilla jag växte upp 😃 Ute i "Jakan" på 80 talet!! 
Från när man dansade på Tallbohovs fritidsgård eller Fågelsångens fredagskvällar när man blev lite äldre. Tryckarlåtar som man blev generad av när de spelades för att man blev rädd att nån man tyckte va snygg skulle komma fram och fråga om man skulle vilja dansa. Och lika besviken blev man när ingen kom och bjöd upp 😀
Sen när man hade åldern inne att gå på Riddar Jakob i Jakobsberg eller på Grand Garbo i Sumpan blev det lite mer att man vågade röra på sina lurviga utan att skämmas.
 
 
 Det va tider det!!
 
En och annan låt som farsan spelade där hemma finns också med i låtlistan. Lite dansband, country, Elvis eller mina hårdrockslåtar som farsan blev galen att lyssna på. Jag lyssnade aldrig på punk utan det va hårdrock som gällde för mig. Jag lyssnade hellre på Gyllene Tider än Noice när det var viktigt att att göra antingen det ena eller det andra.
 
 
Ska slå in lite julklappar idag och då får jag byta till jullåtarna istället 🎅🏻
 
Ha en härlig lördag!!
Gamla godingar - Hårdrock - Låtar - Musik - Punk
Mia

Det var verkligen tider det 😃 Åh tänk vad vi slitit ut dom dansgolven 💃🏼😘