Gå upp i vikt

Har hört att man går upp i vikt av att sova mycket 😳 Känns ju väldigt skoj då jag knappt gjort annat det senaste året!! Och nog märks det att man lagt på sig 😬 Jeansen man tidigare haft stramar åt och valkarna på ryggen under BH:n ser ut som en badring som glömts kvar!!
 
 
Måste, måste tvinga mig ut på promenader och bli nyttigt trött av det. Har verkligen försökt att komma igång med det men låter det va då jag blir så trött efteråt att det kan hålla i sig i nån dag efteråt. Blir helt slut av nåt sånt och vill bara vila bort nästkommande dag 😔 När fan ska man orka bli normal igen?? Tycka att saker och ting är kul och inte nåt jobbigt tvång hela tiden?? Det har nu gått 1 år sen jag dundrade in i väggen, men än har orken inte visat sig från den positiva sidan.

Vågar man börja springa lite lätt eller kommer man hittas döende längs med vägen då?

Vill ju så gärna ha tillbaka mitt liv men utan nån stress och för många måsten på en gång. Orka ta mig till ett jobb som normala människor och jobba mig trött. Orka hitta på roliga, spännande och intressanta saker, resor m.m med barnen.

Istället för att sova bort livet och tjocka på mig!! Kroppen går inte ens på halvfart och då gör den inte av med det lilla jag äter om dagarna. När barnen är hos sin far blir det inte mycket mat jag äter. Ändå har jag gått upp i vikt det här året!!

 

 

Det här är så svårt att förklara för någon som inte själv varit drabbad av utmattningssyndrom. Att försöka berätta att jag inte alltid orkar svara i telefon när någon ringer, att jag inte orkar skynda mig in i duschen för att stressa iväg på en oplanerad träff m.m. Det mesta måste planeras in men det är ingen garanti på att det blir av. Har jag en dålig dag tar jag mig inte iväg även om det är nåt som planerats in 😔 Och det gör ju inte saken bättre om man inte vill tjocka på sig. Vill ha lite flyt och ork nu, komma ut på promenader, komma iväg på något gymbesök utan att bli helt slutkörd INNAN jag kommer iväg 💪🏻 

 

 
Nej jag får knyta näven i byxfickan så kanske det släpper snart!! Kämpa, kämpa, kämpa ....
Gå upp i vikt - Kamp - Ork - Sjuk - Trött - Utbränd - Utmattningssyndrom - Vilja
Anonym

Kom igen Vompan du är grym

Svar: Tack ☺️
Yvonne