Vattenläckan i köket

Tiden går och går vilket jag inte förstår. Men nu har försäkringsbolaget vaknat och skickat ut sitt folk till mitt vattenskadade kök, fast att anmälan kom in i juli och bostadsrättsföreningen redan gjort det mesta. NU väntar jag bara på att få köket återställt samt kylskåp, diskmaskin inflyttade utifrån hallen till köket. Det är lagom trångt i hallen och det är krångligt att ta sig in i ungarnas rum och in på lilla toan.

Men, men vattenskador tar tid att få ordning på säger dom som vet!! Men att vänta från juli t.o.m september tycker jag är en väldigt lång tid innan försäkringsbolaget kontaktar sina hantverkare och besiktningsmän. Samt att de nu förlänger proceduren med typ 10 dagar innan jag får något svar om pris, kostnader, återställning m.m. Köket hade nog varit klart nu om bostadsrättsföreningens byggfirma fått fortsätta där de börjat. Nu står allt bara stilla och är allmänt rörigt. 
Den jobbiga, brummande fuktsamlaren är borttagen sen länge och sandgolvet är nu täckt med spånskivor iallafall. Så sandlådan är inte kvar ute i köket!!
Får hoppas på att slutresultatet blir jävligt bra istället!! Hoppet är ju det sista som överger en.

Klart slut härifrån & ha en bra dag!!

Bostadsrättsförening - Försäkringsbolag - Kök - Vattenläcka
mona sörensen

Det är inte bara det ena utan helvetet i ditt hem dessutom.Vad är det för okunnigt folk på TRYGG HANSA? Tur jag inte har med de att göra.En riktig repremand ska de ha,så oproffsigt av de!