Arbetslös

Jag har aldrig tidigare varit arbetslös men nu är jag det, på sätt och vis. Är inte på långa vägar återställd från utmattningssyndromet och jag har inte orkat att göra så mycket den senaste månaden då kroppen intagit viloläge efter en tuff, osäker och spänd vår, sommar & höst. En tid då jag skulle behövt lugn & ro samt rehabilitering för att kunna återhämta mig och komma tillbaka till ett någolunda normalt liv. Men det är inte alltid man får det man vill eller behöver!!
 
 
Jag sover mycket nu igen och livet går på sparlåga. Har varit iväg på två arbetsintervjuer vilket resulterade i att jag var helt slut i kroppen i två till tre dagar efteråt. Så detta med att söka jobb får jag nog vänta med ett tag till, så att kropp och knopp orkar med att vara närvarande efter ett sånt möte. Är inte redo för ett arbetsliv än 😔 
 
Nu måste jag ge mig själv tid till lugn och ro, få orken tillbaka och kolla upp detta med rehabilitering m.m.
Pröva på och se vad jag klarar av och inte. Kämpa vidare mot nya mål och hoppas på lite hjälp på vägen, via Trygghetsrådet. Tar tacksamt emot allt stöd och hjälp jag kan få, nu när jag ska ta mig tillbaka till ett arbetsliv!!
 
 
Någon som varit i samma sits som mig och fått hjälp via Trygghetsrådet? Som vet om det är bra, funkar och är värt det? 
Arbete - Arbetsbefriad - Arbetsbrist - Arbetslös - Jobb - Söka jobb - Trygghetsrådet - Utbränd - Utmattningssyndrom
Carina

Jobbigt det där och bli arbetslös när man aldrig varit det..inte lätt att hitta nytt..och svårt när man jobbat så många år på samma ställe..men först får du fokusera på att du ska må bra och få orken tillbaka..sen får vi hoppas att du hittar nåt jobb som du ska trivas med.

mona sörensen

Jag gör det enkelt för mej & tycker samma som Carina
Kramar i mängder!

Flash Gordon

Att vara utbränd och sjukskriven för att sedan bli sparkad p.g.a arbetsbrist, hur rimligt är det och vem tror på det? Facket, kollegor? Finns det inga internationella övergångar inom hockeyn längre?!? Tycker det kryllar av utländska spelare här i Sverige. Pinsamt och huset fullt med mesproppar!