Sjukskriven

Har nu varit sjukskriven sedan mitten på september och att komma tillbaka efter en så kort sjukskrivningsperiod är inte lätt, även om man kan tro det!! Var helt sjukskriven i två veckor p.g.a min yrsel och synbortfall som jag drabbades av en fredagskväll när jag kom hem från jobbet. Sedan blev det på 50 % hela oktober månad för att orka med att komma tillbaka till ett stressigt och ansvarsfullt jobb där minsta lilla misstag blir synligt och kan hamna i media.
 
Att inte ha koncentrationsförmågan på topp eller att inte ha koll på allt man ska ha koll på, samtidigt som telefonsamtal, mail och post hopar sig på mitt rum är inte kul!! Att inte kunna ha kontrollen på det man gör känns skrämmande och läskigt även om det fungerar en stund p.g.a erfarenheten, rutinen och vanan jag har att göra detta säsong efter säsong. Sen är det inte kul då man vet att man inte kan prestera på topp, utan man får verkligen kämpa varje dag för att kunna göra sitt bästa för dom man hinner med att hjälpa.
 
Att inte vara på topp är ett helvete rent ut sagt!! Att vara sjukskriven från sitt jobb p.g.a av att man inte klarar av att sköta sitt jobb som vanligt är ett rent helvete!! Kropp och knopp har sagt upp sig och där är bara ett tomt litet skal kvar av lilla mig och det lilla skalet kämpar på, varje dag!! Att veta i förväg varje dag att man inte kommer att hinna med det man vill hinna med sätter ännu mer press på en, att få det lilla som ska fungera verkligen gör det också. Alla MÅSTEN som måste göras!!
 
 
Det är väldigt, väldigt länge sedan jag var sjukskriven och jag känner verkligen med alla som behöver vara det, för roligt det är det verkligen inte!! Att behöva kämpa varje dag för att inte stressa upp sig och bara göra det jag hinner är skitsvårt!! Är en kontrollmänniska och vill ha järnkoll på det jag gör, men det funkar inte längre!!
Där har kropp och knopp bestämt sig för att säga ifrån, de orkar inte längre!!
 
Tur att man inte behöver ha ont också, men då kanske man skulle förstå mer varför man behöver ta det lugnt. Nu varken syns eller känns det inte så, förrän det blir för mycket för mitt röriga och snurriga huvud. Då är allt bara tilt i huvudet!!
 
Kämpa på alla där ute som även ni är sjukskrivna för vad ni nu är sjukskrivna för. Livet är inte alltid så lätt tydligen!!
 
Nu väntar sängen på mig, natti natti !!
 
Okoncentrerad - Orkeslös - Rörigt - Sjukskriven
Anneli

Krya på dig och gör bara det du ska och orkar. Mer kan du inte göra! Kramis!

Lena

du är duktig gumman! Ta det du hinner i din takt o resten får nån annan hjälpa till med! Hade inte varit så dumt med en person till med dina högar!! Sköt om dig vännen o slit inte ut dig mer❤️

Svar: Tack!! Ibland har man inget val utan man måste vara duktig, fast att man inte orkar!! 💝
Yvonne