Baka, baka liten kaka

Ännu en långhelg med klämdag på fredagen har avverkats och jag hade min yngsta tös hemma hos mig. Hon gillar ju att pyssla i köket, med lite matlagning och bakning. Så när jag fick besök av en god vän ställde hon sig och bakade en fantastiskt god enkel sockerkaka, som vi sedan kunde äta av när det var dags för en kopp kaffe.
 

Hon fick beröm av min goda vän också och var så stolt och glad. Lite tråkigare var det sen att plocka undan prylarna man använt och städa upp efter sig. Men det gick till slut :)
 
Vem vet, man kanske har en blivande kock där hemma. Skulle vara bra då jag tycker det är svårt och tråkigt att bestämma vad som skall ätas varje dag. De veckor jag är utan barnen äts det knappt någonting där hemma. En och annan chipsbit slinker väl ner men nån större matlagning blir det inte då!!
 
Nu dundrar åskan utanför kontorsfönstret och regnet börjar piska mot rutan. Mmmmm jag som älskar när det åskar :) Då kan man ju åka hem och sätta sig på balkongen och titta på naturundret med en varm kopp kaffe i handen. Hoppas bara att det hinner lätta tills att min äldsta tjej skall gå på sin studentmiddag/fest inne i stan tillsammans med sina vänner, efter 4 år på gymnasiet.
 

Ha nu en härlig eftermiddag och kväll !!
 
Baka - Fika - Kaka - Sockerkaka
Garina

Ja den sockerkakan var verkligen god..inte alla som gör så goda sockerkakor..jag sa till Vickan att den var perfekt att hon får högsta betyg..då sa hon bara näst högst för jag är ju ingen expert..vad gulligt...Hoppas Sandra får en fin studentmiddag..kram

Svar: Hihi en blygsam liten dam :) Sandra hade jätteskoj och kom hem tidigt på morgonen sen :) Kramiz!!
Yvonne

Anneli

Mmmm den såg riktigt mumsig ut :P Beställer en sån tills vi ses!

Svar: Haha ska säga det till henne :)
Yvonne

PW

Nästa fikaträff får hon gärna baka till 😉

Svar: Haha ja det tycker du va? ;) Kramiz!!
Yvonne