Älvdalen

Hade några lugna dagar här hemma första veckan av min semester. Sen tog jag med mig två av mina tjejer och en kompis till den ena samt söta vovven Ellie upp till farmors älskade Älvdalen. Sen följde även en god vän med mig upp och dit & gjorde de dagar vi var där lite halvgalna :)
 
Vädret var blandat och vi var på utflykt på olika ställen i Älvdalen. Vi tog bl.a en gofika uppe vid Dåråberg, besökte Trängsletdammen i ett ljummet sommar regn och hade en lugn dag vid Nässjön där jag plöjde mig framåt i andra delen av "Fifty Shades ...." böckerna :) Och självklart var vi ner till Österdalälven och grillade korv och pinnbröd, något som barnen älskar att göra. Det var en tradition för dom när farmor/gammelfarmor levde och den får fortsätta att gälla så klart <3
 

Funderar på att fira julen där uppe, med mina tjejer ..... Vi får väl se hur det blir med det.
 
 
Det godaste kaffet som jag någonsin druckit är kaffet uppe vid Dåråbergs fäbod i Älvdalen. Snäppet efter är självklart farmors egna kokkaffe som hon kokade <3
 
 
Mmmmmm mums fillibabba!!
 
Sen var vi självklart upp till farmor på kyrkogården och berättade att vi var i Älvdalen och tittar till hennes fina stuga. Hon fick fina ceriserosa rosor och en lergubbe som mellantjejen gjorde åt henne förra sommaren då hon precis hade gått bort <3
Semester - Sommar - Älvdalen
Pia

Fina bilder!

Svar: Tack!!
Yvonne

Anneli

Ni verkar ha haft sköna och mysiga dagar där uppe. Härligt! :)

Svar: Ja det var skönt att äntligen komma dit upp igen :) Och tjejerna trivdes såklart!
Yvonne