TV reportage

Haha igår var en nervös dag här på jobbet. Är ju väldigt bra på att prata men gillar inte att stå och prata inför folk, typ så som man fick göra i skolan med olika redovisningar m.m. Det var bland det värsta som fanns och det tycker jag än i dag.
 
Men igår var det dags att ställa upp för en av våra dagstidningar (rosa) att göra ett tv reportage inför sista övergångsdatumet inom ishockeyn, som är på lördag. Att stå och prata med en kamera riktad mot sig med en stark, lysande lampa var ju inte riktigt min grej. Med darrande hand som jag höll mikrofonen i och med darrande röst försökte jag i alla fall göra mitt bästa :) Sen får vi se vad det innebär :D Står hellre bakom en kamera än framför kan jag säga. Att stå i centrum har aldrig varit min grej!!
 
 
Kommer ju vara på jobbet till efter midnatt på lördagen, för att ordna med de internationella övergångar som kommer in den dagen. Hela dagen fram t.o.m. kl.23.59 den 31/1-2015. Alltid ett magiskt datum, då det gäller övergångar inom ishockeyn.
 
Men, men det är då det. Nu tänker jag åka hem och vända och vrida på de slantar som finns kvar av lönen så att jag kan betala mina räkningar som samlats på hög där hemma. Alltid lika roligt!!
 
Ha en bra kväll!!
 
Arbete - Ishockey - TV reportage - Transferfönster - Övergångsdatum
Jane

Jag ska kolla hur du skötte dig :)

Svar: Haha gör så :D
Yvonne

Anonym

När får vi se det eller har jag redan missat

Svar: Hej! Imorgon lördag sänds det på Aftonbladet-TV :) Då sitter jag här på kontoret till midnatt.
Yvonne

Anneli

Men å så spännande. Vompan som linslus :)

Svar: Haha ja precis som när vi var med i TV när vi gick på gymnasiet med avsnittet vi gjorde för UR och jag var hårdrockare :D eller när jag var med i Gert Fylking och Robert Aschbergs program, vad det nu hette :)
Yvonne

mona sörensen

Fasiken så synd då,vi ska på teater och är inte hemma vid den tidpunkten då du blir tvkändis men det fixar sig på något vis! Kramelikram

Svar: Kramiz!!
Yvonne

mona sörensen

Skulle ochså säga att man kan inte mer än göra sitt bästa!

Svar: Haha det vette tusan om det vart de bäst :)
Yvonne

PW

Vet nån som kallade mig för linslus efter mina snuttar i TV förut 😉 Kramis

Svar: LINSLUS!!! ;D
Yvonne

Maria

Är så nyfiken på vad det är du är med i 😊

Svar: Äsch, det är nåt kort med jobbet ...
Yvonne