Tisdagsskoj

Nu var det ett tag sedan som jag drog någon rolig historia här. Har tre stycken som jag tänkte bjuda på :D
 
 

I omklädningsrummet till ett av Stockholms hetaste gym står en rad sportiga killar och byter om när en mobiltelefon ringer och en av killarna svarar med högtalartelefon.
- Ja?
- Hej älskling, det är jag! Är du på gymmet?
- Ja.
- Jag är på köpcentret i Nordstan och har hittat världens vackraste päls! Den kostar 12 000, men är nedsatt från 12 500. Vad tycker du?
- Ta den om du nu är så fäst vid den.
- Åh! Vilken tur, för jag har redan köpt den! Jag kikade in hos bilhandlaren mitt emot och provkörde nya Porsche 911 Carrera S. Och jag tänkte, ska vi slå till?
- Hmm... Ja, varför inte. Men då vill jag ha alla tillägg.
- Självklart älskling! Då ses vi hemma sen. Puss!
Mannen lägger på, vänder sig om och säger:
- Någon som vet vem som äger den här mobilen?

 
 Ett äldre par var på kryssning och vädret var mycket stormigt. De stod i fartygets akter och beundrade månskenet när plötsligt en våg slog upp och spolade kvinnan överbord. Man letade i flera dagar utan att hitta henne. Så kaptenen skickade hem mannen med löftet att han skulle underrätta honom så fort de visste något. Tre veckor gick och till slut fick den gamle mannen ett meddelande från fartygskaptenen:
"Jag är ledsen att behöva underrätta dig om att vi funnit din fru död i havet. Vi halade upp henne på däck och fann att ett ostron satt fast på hennes bak. Inuti ostronet fanns en pärla värd en halv miljon. Vad råder du oss att göra?"
Mannen skrev tillbaka:
"Skicka hit pärlan och släng tillbaka lockbetet i vattnet!"
 
 
  

Det var en kvinna som hade grälat med sin man. Hon gick ut på en promenad för att lugna ner sig lite, och då såg hon en underlig gammal flaska ligga i kanten av stigen. Hon tog upp den dammiga flaskan och blev nyfiken på vad det stod på etiketten. Så hon gnuggade lite på flaskan för att få bort dammet, och rätt som det var bolmade det rök ut ur flaskan och formade en stor ande. Anden sa:
- Du får tre önskningar till tack för att du släppte ut mig, men om du är gift så får din man det dubbla av det du önskar dig. Kvinnan funderade en liten stund sen sa hon:
- Jag vill ha ett underbart smaragdhalsband.
Då fick hon ett halsband, som glittrade i solen. Sen önskade hon sig en ny bil - en splitterny Ferrari, och då plötsligt dök det upp en blänkande ny bil bredvid henne. Sen tänkte hon lite till och sa förtjust:
- Skräm halvt ihjäl mig...

 
Japp roligare än så blir det inte :)
 
Ha en bra dag!!
 
Humor - Skoj - Tisdags skoj
Lena

Hahaha....inne på fejjan trodde jag att du skulle berätta om denna kille på de finaste gymmet i stan haha.....så är de skoj bara ;) Hade ju sett fram emot nån het hockey spelare som gymmade där och att du varit dit och fått honom på fall :) Nä skämt o sido va skoj med humor såhär på morgonkvisten :) kramisar

Svar: Hahaha jag gillar ju lite galen humor och det såg lite roligt ut på FB faktiskt :D Men nej, nej jag träffar aldrig hockeyspelare. De är för nära mitt jobb och jag dejtar aldrig på jobbet :D Kramizar i massor tbx Lena <3
Yvonne

Mia

Hahaha knäppfia :) Du och dina historier!

Svar: Ja jag vet, jag är lite halvgalen!! :D
Yvonne