God cheesecake

Mmmmmm blev så sugen på en god, frusen cheesecake här på eftermiddagen så det får bli kvällens aktivitet där hemma, mellan laddningar av tvätt och diskmaskin. Ska bli gott till kvällens måste, en kopp te :) Brukar alltid försöka koppla av med en kopp te innan jag går och lägger mig. Har inga problem med att somna p.g.a. att jag dricker te.
 
Ingredienser:
 
8-10 Digestivekex
3 Ägg
1 ask Philadelphiaost
2 dl Strösocker
3 dl Vispgrädde
 
Rör ihop socker, äggula och Philadelphiaosten. Vispa äggvitor och vispgrädden till fast skum.
Smula sönder kexen i en form med löstagbar kant.
Blanda ihop allt till en smet, bred över kexen.
Ställ i frysen i 4-5 timmar.
 
 
Ta fram och servera & njut!!
 
Jag har ibland haft frusna hallon nedtryckta i smeten innan formen ställs in i frysen och det blir riktigt mumsigt. Men idag blir den "neutral" med lite bär/frukt ovanpå istället :)
 
Ha en bra eftermiddag & kväll 💕
 
 
 
Frusen cheesecake - Recept
mona sörensen

Det där måste jag göra någon dag,så länge sedan! Jag har nyss gjort chokladpudding och till det blir det lite lätt vispad grädde...Ha en riktigt bra kväll,kramar om!

Svar: Chokladpudding är oxå gott, i lagom dos. Annars blir det för mäktigt!! Kramiz bananis till er <3
Yvonne

Mia

Åh gud vad gott :P

Svar: Mmmm men vi väntar med att äta den tills imorgon, då magen blev proppmätt av maten :)
Yvonne

PW

Finns det nåt kvar till mig när vi fikar nästa gång? ;)

Svar: Nopp den tog slut, snabbt :D Får göra en ny tills vi ses ;)
Yvonne

Karin

Det var länge sen jag åt en cheesecake. Tack för tipset nu vet jag vad jag ska bjuda på i helgen 😊 En liten nostalgitripp!

Svar: Det var roligt att man kunde tipsa om något gott :) Blev det succé i helgen?
Yvonne

Lena

Blev inte ett dugg sugen nä nä haha;)

Svar: Åh den var så god :) Mums mums!!
Yvonne