Göteborg

Efter att ha varit på Cypern en vecka fortsatte semestern med mina älskade tjejer. Nu väntade två veckor tillsammans med dom, även om jag nu bara var ensam utan barn då jag var på Cypern. Annars har jag haft någon av dom hos mig under hela semestern och det känns bra :) Jag hann vara hemma nån dag och sen drog jag och lill tösen iväg till Göteborg för lite mys på hotell Gothia Towers, nöjesparken Liseberg och sen åkte vi förbi Ullared på vägen hem, för att lill-skrutt ville se det i verkligheten. Hon följer tydligen det på TV och hon fick även se Morgan IRL :)
 
 
Det blev en lyckosam dag på Liseberg med endast några regnstänk i håret precis när vi kom dit. Värre var det för dom som var där dagen innan, då vi kom ner till Göteborg.
 
Vi möttes av blixtar och dunder när vi kom in i Göteborg från motorvägen och precis när vi parkerar utanför hotellet Gothia Towers för att checka in smäller det rejält och det blixtrar flera gånger och åskar direkt efteråt så det låg precis över oss. Jag älskar ju blixtar och dunder och tyckte det var mysigt :) Och vi hann precis bli incheckade och få rumsnycklarna när blixten slog ner någonstans och gjorde delar av Göteborg, hela Liseberg m.m. strömlöst. Så det var lite svårt att hitta i garaget sen när vi checkat in oss själva och nu skulle hitta en plats åt bilen i det kolsvarta, mörka garaget. Tur det finns ficklampor på mobilerna så att vi såg vart vi gick sen när vi hittat en parkeringplats och skulle leta efter hotellobbyns ingång från garaget.
 
Tydligen var det även en jordbävning i Göteborgsområdet under kvällen då vi var på Liseberg, men vi märkte inte av den alls som tur var.
 
 
Så nu har vi ätit mumsiga hotellfrukostar, vunnit choklad, chips och prylar till hemmet, besökt Gekås i Ullared, spenderat pengar där fast att jag sa att jag bara skulle titta :) Och självklart spenderat några timmar i bil, vilket kanske inte är det roligaste man kan göra, men ibland är det ett ont måste.
 
Den här veckan har vi hunnit med två dagar på stranden, äntligen!! Igår var vi ut på Dalarö och Schweizerbadet med alla mina tjejer och idag blev det Krokodilbadet tillsammans med lill-skrutt och hennes bästis med familj. En trevlig & skön dag med sol, bad, värme och glass :)
 
Nu är det dags att krypa ner under täcket, imorgon är det en ny dag med många nya möjligheter. Suss gott!!
 
Gekås - Gothia Towers - Göteborg - Hotell - Liseberg - Ullared - Väder
mona sörensen

Härligt positiv du beskriver era äventyr,trots "skitväder"
Kramizar!

Svar: Ja men det har varit positivt och mysigt, trots vädret :) Kramiz!!
Yvonne

Lena

Låter kanon 😊 som sagt skitväder men ni hade tur på Liseberg ändå:) kul de blev lite choklad i år med:) kram!!

Svar: Ja men vi slapp ju skitvädret på Liseberg och det som hände när vi kom till Göteborg var bara mysigt då vi inte hade bestämt oss för att göra nåt speciellt. Bara att gå ut och äta på kvällen och det gjorde vi när regnet och åskan dragit förbi :) Kramiz!!
Yvonne