Lugn & skön jul

Nu har mina tjejer åkt till sin far för att fira lite jul och nyår. Jag själv ska iväg på lite ishockey för ovanlighetens skull 😊. Min och tjejernas jul har varit lugn och skön, utan en massa stress och måsten. 
 
På julafton kom min lillebror med familj hit och tittade på Kalles jul, åt gott och öppnade en massa fina julklappar. Barnen blev nöjda och då var såklart vi vuxna också nöjda & glada 😃 De åkte sen hem till sig senare på kvällen, proppmätta efter all julmat och den goda Ris á la Maltan som är min favorit. Lillebrors sambo brukar göra apelsinris istället för Ris á la Malta och det gillade min äldsta dotter väldigt mycket.
Minstingen har följt med den äldsta dottern till stallet nu i veckan. Till det stall där den söta V75 hästen "Vinnie" står. Han heter Uffe i verkligheten och inte "Vinnie" som i reklamen. Men han är lika söt i verkligheten som i reklamen :)
 
Sen har det självklart blivit en hel del hockey, på TV från JVM borta i Canada. Hoppas nu att Sverige kan slå bra ur underläge när de inte är favorittippade i år. Det brukar ju passa Sverige bra, att inte va favorittippade!
 
Ett besök hemma hos en god vän för lite fika och överlämnande av julklapp har också hunnits med, samt lite mys såklart 😉
 
Nej nu väntar duschen och Globen på mig.
 
Tjingeling och ha en bra vinterkväll!!
Familj - Ishockey - Julafton - Julen - Junior-VM
mona sörensen

Hoppas att det blev en bra hockeykväll!

Svar: Nja, Brynäs åkte på torsk :( Men det var ok ändå!!
Yvonne

Lena

Fina bilder från en fin jul :) nu ser vi framåt och hoppas att 2015 blir vårat år!!! Gott nytt år till dig och tjejerna :) Massa kramar från oss till dig!!

Svar: Tack och ja det gör vi verkligen. Du och jag Lena ;) Tänk så kul vi ska ha!! Massa kramar tbx till er!! <3
Yvonne

PW

Skönt att du haft det lugnt och bra med barnen och din lillebror. Som det ska vara utan gapiga och hysteriska familjemedlemmar :/

Svar: Yes här var det lugnt och skönt utan en massa jul måsten eller alkohol. Barnen njöt och då mådde vi vuxna bra. Proppmätta & belåtna var vi när julafton var över :)
Yvonne

Smulan

Skönt att höra Vompan. Det är du värd! ❤️

Svar: Tack!!
Yvonne